Wednesday, July 30, 2008

engineer vs engine'nyior'

macam menarik je nak ulas tajuk ni..ana agak kurang bersetuju dengan pendirian sesetengah orang yang cakap kalau amik engineering wajib jadi engineer..kalau ana nak jadi penjaja kat pasar malam camne??jangan pandang rendah pada peniaga kat pasar malam..tengoklah,satu hari nanti ana akan pasarkan product kilang ana kat semua pasar malam,siap ade distributor kat setiap daerah..kat pasar malam je tempat yang ana boleh bukak mata orang Islam terhadap kepentingan menjaga sumber2 makanan..cari yang betul2 halalan thoyyiban..bukan main sambar je ape brand skali pun..ermm..ana nak luaskan territory sampai luar negara..hehe..cube bayangkan kat pasar malam tu nanti nama gerai ana ade tulis "Halal Food produced by Ir.Raihana"..ha,kan dah ade satu keyakinan yang tinggi terhadap kualiti barangan kilang ana..awal2 kena wat promosi yang bombastik sikit sebab nak tarik minat pembeli..selain dari jual kat mart ana sendiri,ana kena tembusi pasaran2 pasaraya besar..huhu..dasyhat betul impian ana nih...sape2 yang nak kawen dengan ana mesti fikir banyak kali sebab bakal dapat wife yang gila kuasa..hehe..

7 comments:

A Peacemaker said...

salam n peace to u...
wa...bagus2....saya boleh jadi business partner...nak tak?

saya pun engineer gak........

ayu_ana said...

ok..boleh je..tapi awak nih engineer biotech kan..hmm..awak kn invest sejuta k..ana setup kilang..awk wat research psl product k..tapi kn bg 10sebab kenapa ana kn percaya kat awk..hmmm

A Peacemaker said...

10 sebab ok...here..

1)sebab saya muslim, saya percaya pada tuhan saya..jadi wak kena percaya saya lah..
2) kat dunia ni saya tk ade sape2...kawan pun tk ramai sangat..jadi tak kn lh saya nk tipu wak pula..nnti saya hilang lagi kawan..
3)saya penulis blog....apa yg wak baca dlm blog saya adlah from the bottom of my heart....jadi, wak boleh judge saya dngan baca blog saya...
4)wak tu pompuan....nanti kalau saya tipu wak..wak tentu sedih..dapat bisness partner yang teruk....saya tak leh tengok pompuan nangis...kesian....
( he..he..)..jadi tk kn lh saya nk tipu wak...?
5) untuk no 5-10, wak tolong bagi sebab2 nya......

ayu_ana said...

huhu...takmaulah..ana tak kenal faisal..hehe

A Peacemaker said...

he..he...tak mau pun tk pa lh....saya tak kisah pun....

Anonymous said...

kalo engineer nak jual kat pasar malam..doc nak jadi tukang masak leh tak??

ayu_ana said...

hmm..teh,ok je asalkan benda tu kita wat sungguh2..kita plan sekali tau..ko masak,org jual..hehe..